השר לשעבר יזהר שי: "הרפורמה צריכה להיעשות בהסכמה"

אסתי פלד No Comments on השר לשעבר יזהר שי: "הרפורמה צריכה להיעשות בהסכמה"

שר המדע לשעבר מטעם כחול לבן יזהר שי לבצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית": "צריך רפורמה במערכת המשפט, צריך שינויים בכל הנושאים שהעלה לוין, יש הרבה מה לתקן. צריך לעשות הכל בעדינות רבה" | האזינו

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בקרע הרפורמה במערכת המשפט והתבהלה שהשמאל יוצר בעקבותיה, שוחח בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" עם שר המדע לשעבר יזהר שי, שידיו רב לו בתעשיית ההייטק הישראלי.

"אני מביע דאגה מהרפורמה, הצלחנו ליצור פה כלכלה חזקה עם הייטק חזק, אני לא יודע מה יהיה, היו סיטואציות שמשקיעים זרים הלכו מפה" פתה השר לשעבר. "שרת התעמולה – הסברה, של ישראל מאשימה את השמאל, לגיטימי לנהל דיון, אבל לומר שמי שמביע דאגה הוא חובר ל'בי די אס' זו תעמולה" תקף את דבריה של שרת ההסברה במהדורה.

"אני אומר למשקיעים זרים שיש פה דיון, ושלא ימהרו לקבל החלטות, אני אופטימי שבסופו של דבר תהיה פשרה ברפורמה. אנחנו מדברים על מיטב האנשים שעושים למען המדינה, לקרוא להם עוכרי ישראל זו הסתה, אני לא מאמין ששרה במדינת ישראל משקרת בשידור ואומרת שאין פאנלים מגוונים" הוסיף ותקף.

השר לשעבר הסביר את דעתו על הרפורמה: "לדעתי צריך רפורמה במערכת המשפט, צריך שינויים בכל הנושאים שהעלה לוין, יש הרבה מה לתקן, צריך להגביל את כוח השופטים, השאלה איך לעשות את זה. צריך לעשות הכל בעדינות רבה, לקחת את הכוח מהשופטים ולהעביר לפוליטיקאים זה לא הפתרון".

"גם בעניין פסקת ההתגברות, רוב הכנסת תומכת בזה, אבל צריך לעשות את זה בשיתוף פעולה. צריך לקיים דיון גם מאחורי הקלעים ולא רק בוועדת החוקה, רוטמן ולוין צריכים להסכים לשיח מאחורי הקלעים ולהביא רפורמה שתהיה בקונצנזוס. העולם חושש מכאוס בדמוקרטיה החשובה במזרח התיכון, אם העולם חושש מזה זה יכול להביא גם למשבר כלכלי" אמר שי.

האזינו:

 



0 תגובות